تصفیه زینود

معرفی دستگاه های تصفیه آب و افزایش دانش شما از آنها

تصفیه زینود

معرفی دستگاه های تصفیه آب و افزایش دانش شما از آنها

معرفی فیلترهای سه گانه تصفیه آب و راهنمای خرید آنها

معرفی فیلترهای سه گانه تصفیه آب و راهنمای خرید آنها

امروزه با گسترش شهرها شرایط آبها عوض شده و میزان آلودگی در آنها زیاد شده، این آلودگی ها برای بدن انسان بسیار مضر است و باید برای حذف آنها راهی اندیشید. خوشبختانه راهکاری ساده و کم هزینه برای حل این مشکل وجود دارد که آن هم استفاده از دستگاه های تصفیه اب به روش اسمز معکوس است ، مانند دستگاه های تصفیه آب زینود Xinode که میتوانند املاح مضر آب مانند نیترات و نیتریت را حذف کنند و آبی سالم و گوار در اختیار مصرف کننده ها قرار دهد. در ادامه به طور مخصر به روش کار دستگاه های تصفیه به روش اسمز معکوس میپردازیم.

روش کار دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای

در مرحله اول، یک فیلتر الیافی که جنس آن pp یا پروپیلن است، مواد تا قطر 5 میکرون را از آب ورودی به سیستم تصفیه آب حذف می نماید. مرحله دوم از مراحل تصفیه آب، عبور آب از فیلتر کربن فعال است. این فیلتر تصفیه آب دارای پوسته نارگیل است که جهت حذف کلر و یون های مضر موجود در آب شهری کاربرد دارد. مرحله سوم از مراحل تصفیه آب، فیلتر کربن بلاکی است. این فیلتر کربن بلاک شده، مواد نیترات دار، اوره و فسفات محلول در آب ورودی را حذف می نماید. در مرحله چهارم از مراحل تصفیه آب ، یک فیلتر ممبران، به روش اسمز معکوس، انواع نمک و شوری آب، مواد بیولوژیک مانند باکتری و ویروس و سختی آب را از بین می برد.

آبی که تا این مرحله تولید شده است، آب سالم و بهداشتی است، ولی بوی مطبوعی ندارد. به همین منظور، در مرحله پنجم از مراحل تصفیه آب، یک فیلتر پست کربن قرار داده شده است، تا بوی نامطبوع آب گرفته شود. در نهایت و در مرحله ششم از مراحل تصفیه آب، مواد معدنی که برای سلامتی انسان مفید اند، توسط فیلتر مینرال یا معدنی ساز، به آب افزوده می شود. همان گونه که مشاهده می شود، فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب، نقش اصلی را در فرآیند تصفیه آب بر عهده دارند. در ادامه به بررسی مراحل تصفیه آب و فیلتر سه مرحله ای آب می پردازیم. از مهم ترین مراحل تصفیه آب، عبور آن از فیلتر های گوناگون است.

مرحله 1 پلی پروپیلن PP

مرحله اول از مراحل تصفیه آب شامل عبور آب از یک فیلتر پروپیلن یا PP است. قطر حفره های این فیلتر، بین 1 تا 5 میکرون بوده و جهت گرفتن گل، شن و ماسه، لجن و رسوبات لوله های انتقال آب به کار می رود. فیلتر پروپیلن با جلوگیری از ورود این ذرات سخت به فیلتر های بعدی، موجب محافظت از آنها و افزایش طول عمر سایر بخش های دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای می شود. این فیلتر یکی از فیلتر های پر کاربرد در دستگاه های تصفیه آب است و به سبب نقش مهمی که در این سیستم دارد، نسبت به سایر بخش های دستگاه های تصفیه آب بیشتر رسوب گرفته و تغییر رنگ می دهد و باید در عرض چند ماه تعویض گردد. یکی از راه های تشخیص زمان تعویض فیلتر پروپیلن در دستگاه های تصفیه آب، توجه به رنگ و بافت فیلتر است. شرکت های خلاق تولید کننده دستگاه های تصفیه آب، استوانه محفظه قرارگیری این فیلتر را روشن طراحی نموده تا موعد تعویض این فیلتر کلیدی به سرعت مشخص گردد.

مرحله 2 کربن گرانول UDF

در مرحله دوم از مراحل تصفیه آب، آب از محفظه ای که قطعات کربن گرانول طبیعی و گیاهی (پوست نارگیل) یا معدنی (زغال سنگ) فعال در آن قرار دارد، عبور داده می شود. با عبور آب از این فیلتر، بوی نامطبوع آب و کلر آن گرفته می شود. همچنین این فیلتر رنگ آب را روشن تر می نماید.

مرحله 3 کربن بلاک CTO

این مرحله از مراحل تصفیه آب مانند مرحله قبلی است، با این تفاوت که فیلتر به کار رفته در این مرحله، فشرده تر بوده و وزن بیشتری دارد. جنس فیلتر مرحله 3 کربن بلاک، از پوسته نارگیل یا ذغال سنگ معدنی فعال است. علت نام گذاری این فیلتر به نام CTO، استفاده از سرنام سه واژه کلر یا CHLORINE، TASTE و ODOR است. برای توضیح بیشتر باید گفت، فیلتر مرحله سوم کربن بلاک، ابتدا به حذف کلر موجود در آب می پردازد. با حذف کلر و مواد مشابه، طعم آب بسیار بهتر می شود. و در نهایت، این فیلتر، مواد شیمیایی بودار آّب را جذب و بوی بد آب را از بین می برد. به همین دلیل این فیلتر، فیلتر کلر، طعم و بو نامیده شده است. بعد از این سه مرحله، مراحل تصفیه آب با عبور آب از سه فیلتر دیگر که در بالا به آن اشاره شد، تکمیل می گردد. البته می توان دستگاه هایی را در بازار یافت که از تعداد بیشتری مراحل تصفیه آب بهره می برند، مثلاً در بخش های پایانی فرآیند تصفیه آب توسط این دستگاه ها، فیلتر های معدنی ویژه یا لامپ های یو وی برای از بین بردن مواد آلاینده احتمالی که ممکن است در مراحل قبلی به کلی نابود نشده باشند، استفاده می شود.

 بهترین برندهای فیلتر تصفیه آب

فیلتر های تصفیه آب، بخش های مصرفی دستگاه های تصفیه آب خانگی، از جمله دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای هستند. زمان تعویض این فیلتر ها باید در فواصل زمانی مشخص و منظم یا با در نظر گرفتن میزان کارکرد و حجم استفاده از آن، تنظیم شود. شرکت های متعددی به تولید این فیلتر ها می پردازند. تعدادی از این شرکت ها عبارتند از:


زینود

 فقط یکبار دستگاه تصفیه آب خرید کنید اما با کیفیت! کسانی که از دستگاه تصفیه آب زینود استفاده میکنند بهترین مبلغان این برند هستند. کیفیت برند XINODE بعلت وسواس در تولید بسیار قابل توجه است. در این دستگاه از فیلتر الیافی 150 گرمی استفاده شده در حالی که در اکثر برندها این فیلتر بین 80 تا 110 گرم وزن دارد علاوه بر این فیلتر‌های کربنی UDF و CTO در دستگاه تصفیه آب XINODE از کربن 100 درصد گیاهی با اکتیویته بسیار بالا استفاده شده و این درحالی است که در اکثر دستگاه های تصفیه آب از فیلتر با 25 الی 50 درصد کربن گیاهی استفاده میشود. تمامی این ادعاها از طریق آزمایشگاه قابل اثبات است. مخزن دستگاه تصفیه آب XINODE با بدنه فلزی و استحکام بسیار بالا و حجم ذخیره آب تا حدود 13 لیتر به صورت واقعی، از ویژگی‌های این دستگاه میباشد.همچنین استفاده از دیافراگم با کیفیت بوتیل درجه یک در این مخزن موجب کیفیت بسیار بالا و برتری این محصول شده است. از دیگر ویژگی های دستگاه تصفیه آب زینود وجود شیر بک واش به منظور شستشوی هوزینگ فیلتر ممبران است. تمامی این موارد نشان دهنده ی آن است که کیفیت آب، اتفاقی نیست.

سی سی کا

این شرکت، یک شرکت تایوانی است که در سال 1973 توسط فردی به نام کو پینک بنیان گذاری شد. شرکت تایوانی سی سی کا یکی از شرکت های خلاق و پیشرو در انجام تحقیقات در زمینه مراحل تصفیه آب و ابداع دستگاه ها و سیستم های تصفیه آب خانگی و فیلتر های مربوط به این دستگاه ها است.

شرکت سی سی کا، طیف وسیعی از محصولات مرتبط با تصفیه آب خانگی را تولید می نماید از آن جمله می توان به دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای قلیایی سی سی کا CCK_RO_ORP و تصفیه آب 8 فیلتر سی سی کا قلیایی فرابنفش اسمز معکوس RO-ORP-UV و دستگاه تصفیه آب سی سی کا مدل 6 مرحله ای اسمز معکوس CCK-RO-39R6 وتصفیه آب 8 فیلتر اسمز معکوس قلیایی انرژی زا CCK_RO+ORP+ENERGY و دستگاه تصفیه آب خانگی 7 مرحله ای قلیایی سی سی کا CCK-RO-ORP7 اشاره نمود.

در کنار این دستگاه ها، شرکت سی سی کا، یکی از معتبر ترین تولید کنندگان فیلتر های مربوط به دستگاه های تصفیه آب نیز هست. از میان سبد متنوع محصولات این شرکت، می توان به مجموعه سه تایی فیلترهای مرحله 1،2،3 سی سی کا cck و فیلترهای تصفیه آب اسمز معکوس RO ممبران، پست کربن و مینرال و انواع فیلتر های قلیایی و آنتی باکتریال و یووی و اکسیژن ساز اشاره نمود.

آکوا پرو

این شرکت تایوانی در سال 1996 تاسیس گردید. هدف این شرکت انجام تحقیقات و توسعه محصولات مرتبط با تصفیه آب، به خصوص تصفیه آب خانگی است. از جمله محصولات پر فروش این شرکت می توان به فیلتر تصفیه آب آکوا پرو مدل AC، فیلتر تصفیه آب آکوا پرو مدل RO، فیلتر تصفیه آب آکوا پرو مدل کربن فعال و کربن مینرال یا مجموعه سه عددی فیلتر تصفیه آب خانگی آکوا پرو مدل PP-UDF-CTO اشاره نمود.

فیلتر دستگاه تصفیه آب آکوا

کلین پیور

شرکت کلین پیور هم یک شرکت تایوانی است که در ساخت فیلتر های تصفیه آب خود، با شرکت های آمریکایی همکاری دارد. از جمله محصولات پر فروش شرکت کلین پیور، می توان به فیلتر تصفیه آب کلین پیور مدل T33 یا فیلتر های مینرال و سه مرحله ای ساخت این شرکت اشاره نمود.

سافت واتر

شرکت سافت واتر یک شرکت تصفیه آب خانگی تایوانی فعال در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب و فیلتر های این دستگاه ها است. این شرکت بیش از 15 سال سابقه فعالیت در این زمینه داشته و دارای مجوزها و تاییدیه های متعدد از سازمان های کنترل کیفی جهانی است. سافت واتر در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب و تجهیزات مصرفی مرتبط به این دستگاه ها، از جمله انواع فیلتر های به کار رفته در مراحل تصفیه آب این دستگاه ها تخصص دارد. از میان محصولات شرکت سافت واتر می توان به فیلترهای تصفیه آب سافت واتر SOFT WATER پک مرحله 1،2،3 و فیلتر ممبران و پست کربن و مینرال دستگاه تصفیه آب خانگی، فیلترهای مدل 3up-ro جزو محصولات پرفروش محسوب می گردند.

گلد تورای

شرکت گلد تورای عمده تمرکز خود را روی طراحی و ساخت فیلتر ممبران با کیفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی قرار داده است. فیلتر های تصفیه آب ممبران مدل G13، G15، AP-1812-75 از جمله محصولات پر طرفدار این شرکت هستند.

علاه بر این برند ها، تعداد زیادی برند متفرقه در بازار تصفیه کننده های خانگی و فیلتر های مربوط به آن فعال هستند. ذکر این نکته ضروری است که الزاماً شناخته شده بودن یک برند، دلیلی بر کیفیت آن نیست. از طرفی ممکن است یک شرکت نوپا، با تکیه بر تکنولوژی جدید و تاکید بر کیفیت ساخت ، اقدام به تولید محصولات با کیفیتی در این زمینه نماید. لذا جهت انتخاب بهترین فیلتر تصفیه آب خانگی، حتما از خدمات مشاوره ای شرکت های ارائه دهنده خدمات فروش و پس از فروش این محصولات بهرهمند شوید.

خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب

 یکی از مهم ترین بخش های هر دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای، فیلترهای پایین دستگاه هستند. در میان این فیلتر ها، فیلتر سه مرحله ای آب از جایگاه ویژه ای در مراحل تصفیه آب برخوردار است. کیفیت و کارایی این فیلتر ها موجب بهبود عملکرد دستگاه و در نتیجه افزایش کیفیت آب خروجی می شود. شرکت های متعددی در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب خانگی و فیلتر های تصفیه آب فعالیت می کنند. از آن جمله می توان به سافت واتر، کلین پیور، آکوا پرو و سی سی کا اشاره نمود. اکثر این شرکتها تایوانی بوده و محصولات خود را تحت لیسانس و نظارت شرکت های معتبر آمریکایی تولید و روانه بازار های صادراتی می نمایند. جهت خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب، رعایت نکات زیر ضروری است:

توجه به مدل دستگاه در هنگام انتخاب و خرید فیلتر

 همواره سعی نمایید از فیلتر های تولید شده توسط شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب استفاده شود. هر چند اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی، با یک سری استاندارد مشترک تولید و روانه بازار می شوند، اما مسلماً عملکرد هر دستگاه با استفاده از فیلتر تولید شده توسط همان شرکت بهتر خواهد بود، زیرا سازگاری بیشتری با یکدیگر خواهند داشت. از طرفی در میان مدل های مختلف دستگاه های تصفیه آب خانگی، توجه به مدل دستگاه و انتخاب فیلتر طراحی و ساخته شده برای همان مدل ارجحیت دارد.

کیفیت فیلتر های تصفیه آب

عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی، مستقیماً به کیفیت فیلتر های به کار رفته در مراحل تصفیه آب بستگی دارد. هنگام بررسی برند ها و مدل های مختلف فیلتر تصفیه آب خانگی به کیفیت ساخت آن توجه فرمایید. برای نمونه در مورد فیلتر مرحله اول از مراحل تصفیه آب حتماً به به کیفیت بافت و فشردگی فیلتر PP توجه شود.

اعتبار فروشنده فیلتر

برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مطمئن، و به دنبال آن تهیه تجهیزات و قطعات مصرفی این دستگاه ها مانند فیلتر های آن، حتماً به شرکت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید. اصالت محصول، خدمات مشاوره و نصب رایگان و ضمانت محصول فروخته شده، از مزایای این شرکت های معتبر است. با توجه به گسترش فروش و استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی در سال های اخیر، متاسفانه تعدادی از افراد سودجو اقدام به تولید محصولات تقلبی با برند شرکت های معتبر یا واردات و فروش فیلتر های متفرقه نموده اند. با توجه به اهمیت بالای کیفیت فیلترهای پایین دستگاه به خصوص فیلتر سه مرحله ای آب در مراحل تصفیه آب، انتخاب و نصب فیلتر مناسب، یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه سرویس و نگهداری این دستگاه ها محسوب می گردد.


https://tasfiehmarket.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد